کارخانه آب معدنی پاجی
کارخانه آب معدنی پاجی
ساعت | بازدید : 854 | | ( نظرات )

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، توسط بخش خصوصی و با مشارکت بنیاد برکت در منطقه محروم استان مازندران انجام می‌شود.

با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارخانه تولید آب معدنی و فرآورده‌های نوشیدنی از آب سرچشمه اصلی رود تجن یا گرماب رود در منطقه محروم دودانگه شهرستان ساری احداث می‌شود.

بنیاد برکت به منظور محرومیت‌زدایی و کمک به ایجاد اشتغال در روستای پاجی دودانگه که اغلب ساکنان ان را افراد کشاورز تشکیل می دهد در این پروژه تولید آب معدنی و فرآورده های نوشیدنی مشارکت کرده است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون تلاش کرده در حوزه کارآفرینی فردی و جمعی و تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی، در زمینه راه اندازی طرح های اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار کشور اقدام کند.

بنیاد برکت درصدد است برای کارآفرینی و توانمندسازی مناطق محروم کشور، میزان سرمایه گذاری در این مناطق را تا 40 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

این در حالی است که تاکنون بنیاد برکت بیش از 13هزار و 600 میلیارد ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته محمد ابراهیم قربانی پاجی شریک بخش خصوصی این پروژه، آب چشمه مورد استفاده در تولید آب معدنی این کارخانه در ردیف سه چشمه آب برتر کشور است که علاوه بر داشتن تمامی عناصر ضروری یک چشمه آب معدنی فاقد عناصر مضری نظیر نیترات و نیتریت است.

آب معدنی دارای ترکیباتی مانند نمک‌های ید و ترکیبات آرسنیک و ترکیبات گوگرددار و مواد رادیواکتیو و نظیر آن‌ها است که  آب‌های معمولی فاقد آن ها هستند.

وی گفت: این کارخانه  در مساحتی بیش بر 11هزار متر مربع در سه فاز احداث می‌شود که فاز نخست طرح در زمینه تولید آب معدنی و دو فاز دیگر به تولید نوشابه و دوغ اختصاص دارد.

در مجموع 30 نفر به طور مستقیم و 20 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم در فار نخست این طرح صاحب شغل شده و 60 فرصت شغلی دیگر هم در دو فاز دیگر ایجاد خواهد شد.

تا کنون با مشارکت بنیاد برکت یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای احداث کارخانه تولید آب معدنی هزینه شده و هم اکنون طرح در مرحله تهیه و نصب ماشین آلات است.

وی افزود: با همکاری بنیاد برکت برای تهیه و نصب ماشین آلات خارجی اخذ تسهیلات 3 میلیارد تومانی از بانک صنعت و معدن و صادرات پیش بینی و مصوب شده که دریافت آن در مرحله عقد قرارداد بانکی معطل است. در صورت دریافت این تسهیلات کارخانه بهمن ماه امسال همزمان با ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی با راه اندازی این کارخانه 70 هزار بطری آب معدنی در هر ساعت تولید خواهد شد که بخشی از تولیدات برای بازار صادراتی عراق و کشور های حوزه خلیج فارس پیش بینی شده است.

کلیه فعالیتهای تولیدی که به لحاظ مالی سود آور، به لحاظ اقتصادی بادوام و در جهت کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کشور، اشتغــال زائی، کـارآفـرینی و فقر زدایی باشد، واجد شـرایط شراکـت با بنیاد برکت بوده، منوط به آنکـه حداقل 51 درصد سهـــام آن متعلق به بخش خصــوصی باشـد.

خـط مشی بنیاد برکـت برای توسعـه بخـش خصـــوصی در صــورت تمــــایل سرمــایه گــذار کـــارآفــرین به حضــور در مناطق کمتر توسعه یافته کشور این است که، ظرف مدت 3 تا 5 سال از آغاز مشارکت، اقدام به فروش تدریجی سهام خود به سهامداران شریک، بر اساس توافق حاصله بصورت نقدی یا اقساطی کند.

در صورت امتناع شرکای احتمالی از خرید سهام متعلق به بنیاد، موسسه بنیاد برکت حق دارد بر اساس ضوابط راهبردی خویش، سهام متعلق به خود را به افراد بومی و محلی شاغل در طرح واگذار کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.